PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: ۵۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
کیهان ورزشی-
کره شمالی، کویت و سوریه، حریفان ایران در مرحله انتخابی جام جهانی 1974 آلمان بودند. تیم ملی فوتبال ایران بعد از دو قهرمانی پیاپی در جام ملت های آسیا در سال های 1347 و 1351 و حضور در المپیک مونیخ در سال 1351، حضور در جام جهانی را در کارنامه خود کم می دید و برای همین فدراسیون فوتبال ایران برای اولین مرتبه در مرحله انتخابی جام جهانی ثبت نام و شرکت کرد. 
ایران با عبور از سد حریفان آسیایی، خودش را به بازی نهایی و انتخابی با استرالیا رساند. برنده این بازی به جام جهانی آلمان راه پیدا می کرد. بازی رفت دو تیم  27 مرداد 1352 در شهر سیدنی استرالیا برگزار شد و تیم استرالیا به برتری 3 بر صفر دست پیدا کرد. با نتیجه ای که در بازی رفت رقم خورد، تیم ملی ایران کارش سخت شد و فقط با پیروزی 4 بر صفر می توانست به جام جهانی راه پیدا کند. برد 3 بر صفر نیز، شرایط دو تیم را به تساوی می کشاند. 
بازی برگشت روز دوم شهریور 1352، در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد. تیم ایران یکپارچه حمله بود و دو گل به ثمر رساند اما ایران در نهایت نتوانست به نتیجه دلخواه دست پیدا کند و در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 3 بر 2 مغلوب استرالیا شد. ترکیب ایران در مسابقه ای که 47 سال پیش در چنین روزی برگزار شد، به این شرح بود: منصور رشیدی - ابراهیم آشتیانی - اکبر کارگرجم ، قاسم طبیبی - جعفر کاشانی - قلیچ خانی - کارو حق وردیان (جواد قراب) - علی پروین - محمد صادقی - رضا عادلخانی (اصغر شرفی) و غلامحسین مظلومی، با مربیگری محمود بیاتی.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار