PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: ۸۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
با امیرمحمد نسائی ، بازیکن کاشانی تیم شمس آذر قزوین
چند صحنه از امیر محمد نسائی ، هافبک کاشانی تیم شمس آذر قزوین در فصل کنونی لیگ برتر ثبت شده است. اولی در بازی برابر تیم تراکتور در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز بود که زننده گل سوم تیمش شد. شمس آذر در تبریز بر تراکتور غلبه کرد و گل او در پیروزی شمس آذر تعیین کننده بود.دومی در بازی رفت برابر تیم استقلال تهران رقم خورد. او زننده گل نخست شمس آذر به استقلال بود و این گل، نام نسائی را بر سر زبان ها انداخت. سومی در بازی برگشت برابر تیم استقلال تهران در ورزشگاه آزادی بود که نسایی با حرکت احساسی خود نسبت به حضور مادرش در جایگاه بانوان توجه عکاسان را به خود جلب کرد و عکس های او سوژه رسانه ها شد.نسائی با شمس آذر قهرمان لیگ دسته اول شده و به لیگ برتر صعود کرده و بازیکن چند پسته تیم سرزمین الموت به شمار می آید. این هفته سراغ هافبک کاشانی شمس آذر رفتیم.
همه کاره جناح چپ

حمایت مادر

امیر محمد نسائی بازیکن تیم شمس آذر در دیدار برگشت برابر تیم استقلال تهران در ورزشگاه آزادی روز خوبی را پشت سر گذاشت و البته این مسابقه برای وی و علاقه مندان به تیم شمس آذر خاطره شد. در این مسابقه، مادر امیرمحمد نسائی هافبک شمس آذر برای اولین بار برای تشویق پسرش به ورزشگاه آمده بود و البته به یکی از جذاب‌ترین سوژه عکاسان نیز بدل شد.نسایی قبل از تقابل با استقلال به سمت جایگاه بانوان رفت و برای مادرش که وی را از روی سکوها تشویق می کرد دست تکان داد. نسائی در خصوص حضور مادرش در بین تماشاگران حاضر در ورزشگاه و اینکه از این تصمیم مادرش اطلاع داشته یا خیر، می گوید:از چند روز قبل مادرم گفت که قصد دارد به همراه خواهرم به ورزشگاه بیاید. آنها همیشه سعی می‌کنند با حضورشان در ورزشگاه از من حمایت کنند. در واقع آن حس مادرانه‌ای که دارد باعث می‌شود من را تنها نگذارد. با توجه به اینکه قبل از مسابقه خبر داشتم که در ورزشگاه هستند، به سمت تماشاگران خودمان رفتم و برایشان دست تکان دادم.

همیشه قدردان زحمات مادرم هستم

هافبک جوان شمس آذر پس از بازی خوب تیمش در تقابل با استقلال تهران در ورزشگاه آزادی از حمایت های مادرش قدردانی کرد.او درباره حمایت های مادرش می گوید:من همیشه قدردان زحمات مادرم هستم که عمر و جوانی خودش را به پای من و خواهرم گذاشت و مهمترین هدفم این بوده که بتوانم او را نسبت به خودم خوشحال و راضی نگه دارم. جا دارد از عکاس باشگاه هم تشکر کنم که با ثبت تصاویر مادرم بر روی سکوهای ورزشگاه آزادی، آن لحظات را برایمان ماندگار کرد.

... از پایه های کاشان تا شمس آذر

امیر محمد نسایی هافبک چپ تیم شمس آذر قزوین متولد کاشان است و سابقه بازی در تیم های شهرداری کاشان،شهرداری همدان و فجرسپاسی شیراز را دارد. وی دراین باره به کیهان ورزشی می گوید: من در فوتبال پایه کاشان سالها بازی کردم و سپس برای تیم شهرداری کاشان در لیگ دسته دوم به میدان رفتم. سپس به تیم شهرداری همدان ملحق شدم . با تیم فجرسپاسی شیراز در لیگ دسته اول به میدان رفتم و فصل گذشته هم با تیم شمس آذر قزوین ، قهرمان لیگ دسته اول ایران شدیم و به لیگ برتر صعود کردیم.

قهرمانی در لیگ دسته اول

بازیکن کاشانی شمس آذر که تجربه قهرمانی در لیگ دسته اول را دارد، می گوید: فصل گذشته با شمس آذر در لیگ دسته اول ، فصل خوبی داشتم و در تمامی بازی ها به میدان رفتم.یک گل هم زدم. قهرمانی در لیگ دسته اول تجربه ارزشمندی بود.

پست اصلی

نسائی در خصوص پست خود در میدان فوتبال به کیهان ورزشی می گوید:پست اصلی من، هافبک نفوذی است . به عنوان وینگر و مدافع چپ هم بازی می کنم . در نیمه دوم بازی برابر تیم استقلال تهران به عنوان مدافع چپ بازی کردم.در تمامی پست های جناح چپ قادرم به تیمم کمک کنم و از این بابت خوشحالم.

گلم به استقلال بیشتر دیده شد

نسائی در لیگ بیست و سوم موفق شده 3 گل به ثمر برساند و 2 پاس گل برای شمس آذر ارسال کند.وی در این خصوص می گوید:به لطف خداوند توانستم به سه تیم مس رفسنجان، استقلال تهران و تراکتور تبریز در فصل کنونی لیگ برتر گل بزنم.البته گل من به استقلال تهران بیشتر دیده شد چراکه گل مساوی تیمم را در نیمه نخست به ثمر رساندم و سبب شادی تماشاگران قزوینی شد. یکبار هم برای تیمم در فصل کنونی پنالتی گرفتم .امیدوارم عملکردم در لیگ امسال بهتر شود .

بازی مقابل سرخابی ها ، مهیج است

هافبک کاشانی شمس آذر از هیجان بالای بازی مقابل سه تیم مطرح فوتبال ایران می گوید: بازی مقابل استقلال تهران، پرسپولیس و سپاهان اصفهان از هیجان بالای برخوردار است. تماشاگران این سه تیم، سکوهای ورزشگاه را پر می کنند و این مورد به بازیکنان جوان انگیزه بالایی می دهد . بازیکنان جوان به این مورد به عنوان یک فرصت نگاه می کنند. با گلزنی به دو قطب فوتبال ایران دیده می شوید و همیشه نام گلزن بر سر زبان ها می افتد و این مسائل به بازیکنان جوان انرژی مضاعف می دهد.

برخلاف جریان بازی ، 2 گل دریافت کردیم

تیم شمس آذر در تقابل برگشت با تیم استقلال تهران ، دو نیمه متفاوت داشت.نسائی در این خصوص به کیهان ورزشی می گوید:تیم ما در نیمه نخست سردرگم بود.بخصوص در 20 دقیقه ابتدایی مسابقه که باعث شد خیلی زود گل بخوریم و از حریف عقب بیفتیم . به هر حال استقلال حدود 20 هفته است که صدرنشین لیگ برتر است و بازی با این تیم در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگرانش آسان نیست اما شمس آذر در نیمه دوم طوری بازی کرد که سوار بر بازی شد و توانست دو گل خورده را جبران کند. البته استقلال برخلاف جریان بازی صاحب یک ضربه پنالتی شد که به زعم کارشناسان داوری درست نبود . ضمن آن که یک گل دیگر هم برخلاف جریان بازی در نیمه دوم دریافت کردیم که این گل ها کار ما را خراب کرد.اگر شانس یارمان بود می توانستیم بازی را برابر استقلال مساوی کنیم .

مادرم ، تعریف الکی نمی کند

مادر امیر محمد به گفته خودش بسیار فوتبالی است و تمامی بازی های وی را تماشا می کند. نسائی در این باره به کیهان ورزشی می گوید:مادرم خیلی علاقه دارد بازی ها مرا در لیگ برتر تماشا کند. او به فوتبال علاقه مند است. خانه ما در کاشان است و محل بازی های خانگی ما در قزوین. مسافت کاشان تا قزوین طولانی است و او مایل است بازی های مرا از نزدیک ببیند. مادرم پس از هر بازی با من صحبت می کند و ایرادهایم را به زبان می آورد و می گوید چکار کنم تا در تیمم مفیدتر باشم.مادرم بازی های مرا کارشناسی می کند و هیچگاه تعریف الکی از پسرش نمی کند. البته اگر در تیم پرطرفداری بازی می کردم حضور مادرم در ورزشگاه بیشتر دیده می شد . رسانه ها فقط به چند تیم مطرح در لیگ توجه می کنند و اخبارشان را انعکاس می دهند.

اگر سه امتیاز برگردد ، ششم می شویم

نسائی درباره اولین حضور شمس آذر در لیگ برتر می گوید: باشگاه شمس‌آذر و مردم شهر قزوین همیشه به من لطف داشتند و از این بابت خودم را مدیون آنها می‌دانم.الان با کسب نتایج خوب با استقبال تماشاگران پرشور قزوینی روبرو شده ایم و شرایط تیم نسبت به گذشته تغییر کرده و اینها اتفاقات خوبی است. درباره شرایط تیم هم باید بگویم که اگر آن سه امتیاز از ما کسر نمی‌شد الان در رتبه ششم جدول بودیم ولی با این حال هم خیلی خوب نتیجه گرفته‌ایم و به تیمی قابل احترام برای لیگ برتری‌ها تبدیل شده‌ایم. تلاش‌مان این است که فصل را با رتبه تک رقمی به پایان برسانیم.بخصوص که تیم ما نسبت به سایرین کمتر هزینه کرده است.وی در پایان به کیهان ورزشی گفت: از کیهان ورزشی تشکر می کنم که به تیم شمس آذر و بازیکنان جوانش توجه دارد .ضمنا از مدیریت باشگاه شمس آذر و مردم قزوین تشکر می کنم که به این تیم جوان اعتماد کردند.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار